Tutorial Buat Ketupat

Tutorial Buat Ketupat. Tuangkan pulut ke dalam besen dan gaul selama 3 minit. Karena bungkus ketupat atau anyaman ketupat sangat berpengarah terhadap hasil ketupat yang kita buat, maka kita perlu memperhatikan dengan teliti bagaimana cara …

Tutorial Buat Ketupat. Tuangkan pulut ke dalam besen dan gaul selama 3 minit. Karena bungkus ketupat atau anyaman ketupat sangat berpengarah terhadap hasil ketupat yang kita buat, maka kita perlu memperhatikan dengan teliti bagaimana cara membuat bungkus atau anyaman ketupat.

Cara Membuat Ketupat Lebaran Termudah Dari Daun Kelapa 2021! - Youtube
Cara Membuat Ketupat Lebaran Termudah Dari Daun Kelapa 2021! – Youtube from www.youtube.com

Cara ini bermanfaat untuk menghilangkan atau membersihkan lendir yang masih menempel pada permukaan ketupat. Pada kesempatan kali ini, gue mau kasih tau cara buat ketupat pada seperti desain poster di atas. Berikut ini adalah tutorial cara bikin anyaman ketupat berserta gambar dan video cara membuat anyaman ketupat.

Software Yang Gue Gunakan Untuk Membuat Desain Ketupat Kali Ini Adalah Coreldraw X7.Oh Ya, Pada Tutorial Kali Ini Gue

Tutorial membuat ketupat ~ siapkan 2 helai daun kelapa. Jangan lupa mengisi kulit ketupat 2/3 saja (untuk beras pulen) atau 1/3 bagian (untuk beras pera). Berikut ini adalah tutorial cara bikin anyaman ketupat berserta gambar dan video cara membuat anyaman ketupat.

@Depatutorial Cara Buat Tipat Pepek Sari#Cara #Ketupat #Pepeksari #Tipat #Tutorial #Mejejaitan #Janur #Viral #Caramudah

Tunggu pulut sejuk dalam 2 atau 3 jam, kemudian baru boleh dibungkus dengan daun palas. Rehatkan dalam 5 minit supaya santan meresap ke dalam pulut. Karena bungkus ketupat atau anyaman ketupat sangat berpengarah terhadap hasil ketupat yang kita buat, maka kita perlu memperhatikan dengan teliti bagaimana cara membuat bungkus atau anyaman ketupat.

Jika Sekali Gagal,Buat Lagi.buat Lagi.dan Buat Lagi.insyaallah Berjaya Sebagaimana 3 Abdul Di Bawah Nie.fakhrullah (Baju Biru) Mengambil Masa 2 Hari Untuk Menyiapkan Ketupat Ini,Joe Fizo ( Baju Kemeja) Mengambil Masa 4 Hari Manakala Adik Farez Pula Sampai Ke Hari Ini Belum Pandai Lagi Hendak Membuat Ketupat.hehehe.nasib Badan.jadi,Jangan Putus Asa.

Nyalakan magicom dan biarkan ketupat masak selama kurang lebih 3 jam. Pada kesempatan kali ini, gue mau kasih tau cara buat ketupat pada seperti desain poster di atas. Siapkan magicom, kemudian masukkan ketupat dan tuangi air sampai terendam seluruhnya.

Ketupat Atau Kupat Adalah Hidangan Khas Asia Tenggara Maritim Berbahan Dasar Beras Yang Dibungkus Dengan Pembungkus Terbuat Dari Anyaman Daun Kelapa (Janur) Yang Masih Muda.

Cara membuat ketupat sederhana dengan magicom. Buanglah batang daun kelapa bisa anda kumpulkan untuk dijadikan sapu lidi. Terus teringin nak makan ketupat, dan terbayang.

Begini Cara Buat Ketupat Dari Daun Kelapa.

Ketika pulut masih panas, tuangkan santan dan gaul sehingga sebati dalam 3 minit. Kukuskan pula buat kali kedua selama 20 minit. “ketupat rendang, sila nikmati kawan.

Tinggalkan komentar